Den franska restaruangen i fjällen

Mitt i Hemavan, i foten av Centrumliften finns en fransk restaurang som drivs av en glad person vid namn Anders Persson. Restaurangen har huserat här med några olika koncept sedan 2012 under namnet Persson & Co.  Hösten 2018 var det dags att ta ett rejält omtag av hela varumärket och skapa ett starkt och tydligt koncept.

Restaurangen är ett populärt lunch/fikaställe för de som åker i backen och nu vill de utöka verksamheten och satsa på kvällsekonomin. 

Anders tog kontakt med oss för ta fram ett koncept som kan hjälpa honom att kommunicera restaurangens karaktär och känsla på ett tydligare sätt.

Logotyp-ordet

Personligt & glatt

Efter ett härligt uppstartsmöte kunde vi konstatera att Anders är hela restaurangens själ och hjärta. Han är det glada ansiktet som gästerna möts av när de kommer in i restaurangen. Han är ansiktet som förknippas med restaurangen.

Då föddes idén om att bygga varumärket kring personen Anders. Vi bytte namn från Persson & Co. till ANDERS. och tog fram en logotyp som ska föreställa Anders själv. 

Spontan & lekfull

Anders är en glad, spontan och lite stökig person som älskar människor. Maten som lagas är rustik fransk mat tillsammans med goda naturviner.

Det här var något vi ville fånga i allt från känslan när man kliver in i lokalen till den visuella identiteten.

Vi har skapat utrymme för spontanitet och lekfullhet. Formen är inte kopplad till Frankrike, vilket lämnar det öppet för inspel från andra matkulturer i framtiden. 

Vi är alltid på jakt efter spännande samarbeten och innovativa talanger. Är du en av dem?