by Erik Grødahl


Genuin yrkesskicklighet med glimten i ögat
Erik Grödahls passion för gastronomi och bra råvaror har varit hans huvudsakliga yrkesbefattning de senaste åren. En bred verksamhet som vuxit explosionsartat och nu behövdes styras upp och få en enhetlig grafisk identitet.



Personlighet och värderingar sätter prägeln
Med en tydlig mission för att sprida kunskap om bra råvaror sätter humor och hjärta formen för hur passion och intresse kan gå hand i hand.
Varumärkeslöftet bygger på att sprida kunskap om bra råvaror. Den långsiktiga visionen är att Erik Grödahl ska vara synonymt och förknippas med kvalitét.

Kvalitét framför kvantitet
Tillsammans med Erik utmejslade vi varumärkets beståndsdelar. Kärnvärden, målgrupp, vision, ambition och USP’ar, olika delar som under åren vuxit sig starkt internt i Eriks undermedvetna. Vår uppgift var att konkretisera, visualisera och identifiera dessa, samtidigt som vi utförde ett subtilt arbete tillsammans med Erik för att skapa rätt känsla.
Formen resulterade i en profil med sober och elegant prägel, samtidigt som den har en plurig glimt i ögat. En mustig färgpalett och ett klassiskt typsnittsval ackompanjerat med handritade illustrationer.

