Genuin yrkesskicklighet med glimten i ögat

Erik Grödahls passion för gastronomi och bra råvaror har varit hans huvudsakliga yrkesbefattning de senaste åren. En bred verksamhet som vuxit explosionsartat och nu behövdes styras upp och få en enhetlig grafisk identitet.

brand_erik
erik_uppbyggnad
branding3_erik

Personlighet och värderingar sätter prägeln

Med en tydlig mission för att sprida kunskap om bra råvaror sätter humor och hjärta formen för hur passion och intresse kan gå hand i hand.

Varumärkeslöftet bygger på att sprida kunskap om bra råvaror. Den långsiktiga visionen är att Erik Grödahl ska vara synonymt och förknippas med kvalitét.

visitkort_erik

Kvalitét framför kvantitet

Tillsammans med Erik utmejslade vi varumärkets beståndsdelar. Kärnvärden, målgrupp, vision, ambition och USP’ar, olika delar som under åren vuxit sig starkt internt i Eriks undermedvetna. Vår uppgift var att konkretisera, visualisera och identifiera dessa, samtidigt som vi utförde ett subtilt arbete tillsammans med Erik för att skapa rätt känsla.

Formen resulterade i en profil med sober och elegant prägel, samtidigt som den har en plurig glimt i ögat. En mustig färgpalett och ett klassiskt typsnittsval ackompanjerat med handritade illustrationer.

Erik_illustrationer
by-erik

Vi är alltid på jakt efter spännande samarbeten och innovativa talanger. Är du en av dem?